czwartek, 16 lutego 2012

1001 piw, których warto spróbować

Dzisiaj literatura piwna czyli książka "1001 piw, których warto spróbować" wydawnictwa Muza pod redakcją Adriana Tierney-Jones'a. Wydana jest po prostu cudownie w oprawie broszurowej ze skrzydełkami. Zawiera 960 stron, na których opisane jest 1001 piw z podziałem na piwa jasne, ciemne, białe, bursztynowe oraz specjalne.

  
                   


Książka wydana jest w formacie 160x210mm ukazuje piwa z całego świata w tym z Polski. Możemy odnaleźć w niej Brackie, Łomża Eksport, Okocim Mocne, Perła Chmielowa, Strzelec Jasne Pełne oraz Mocne oraz Żywiec i Żywiec Porter. Opisy piw są przedstawione historycznie co mi się bardzo podoba, podana jest data pierwszej produkcji piwa oraz zawartość alkoholu i temperaturę podania. Przypisana jest też również informacja o walorach smakowych :) Wielkim plusem tego wydania są zdjęcia które w 2/3 pozycji pokazują nam jak wygląda piwo, które właśnie czytamy.
 
                   

Przeczytałem już kilka pierwszych recenzji i podoba mi się styl w jaki autorzy opisują dane piwo. Przydatny jest również podział na państwa z, którego piwo pochodzi oraz indeks piw według browarów. Ciekawostką są reklamy piw oraz browarów, które przewijają się między opisami piw.
Cóż zostaje mi zagłębić się w literaturę i w późniejszym czasie opisać wam czy autorzy tekstów spisali się na medal.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz