środa, 20 czerwca 2012

A'la Grodziskie/Browar PINTA

Uwielbiam smak prawdziwego polskiego piwa jakim jest Grodziskie. Czekałem na wypust od chłopaków z PINTA z dużą dozą ciekawości, i warto było. Piana w tym piwie nie jest najważniejsza, jest a później jej nie ma, i nic nie szkodzi. Zapach intensywny, wędzony, cytrusowy, mówi nam, że to będzie piwo inne niż większość na rynku. W smaku tego czego się spodziewałem lekko kwaśny, wędzony, jakby mętny z nutą goryczki. Cały czas czuć, że mamy do czynienia z kawałkiem polskiej historii piwowarstwa. Jak dla mnie A'la Grodziskie pije się miło, przyjemnie z racji małej ilości alkoholu (2,6 %). Wiem, że jest to specyficzne piwo i nie każdemu zasmakuje, ale jak dla mnie rewelacja.
Ocena:
opakowanie 4/5
cena 1/3
piana 1/2
zapach 4/5
smak 32/35
Ocena ogólna 42/50pkt (ułłłaaaa cała skrzynka)

PS
Tak jak jeden z naszych czytelników zauważył jest to piwo inspirowane prawdziwym piwem Grodziskim.

4 komentarze:

  1. Pytanie do piszącego. Piłeś oryginalne Grodziskie? Bo Pinta nazywając piwo "A'la Grodziskie" oznajmiła, że jest to ich interpretacja tego stylu i z tego co wiem jednak odbiegająca od pierwowzoru.

    OdpowiedzUsuń
  2. No właśnie nie piłem. A może wiesz czy oryginalne Grodziskie można gdzieś dostać??

    OdpowiedzUsuń
  3. No właśnie ja też nie piłem :( i z tego co wiem będzie trudno je "odzyskać" ze względu na szczepy drożdży używane do jego produkcji. Nieoficjalnie mówi się, iż Politechnika Łódzka jest w ich posiadaniu ale traktował by na razie tą informację jako plotkę. Podobno oryginalny Grodzisz był bardziej nasycony dwutlenkiem węgla (stąd pewnie nazwa "szampan grodziski"). Do tego do warzenia używano pszenicznego słodu wędzonego drewnem dębowym, Pinta używa słodu jęczmiennego wędzonego drewnem bukowym. Cóż, mam nadzieję, że będzie nam dane spróbować tego piwa w oryginalnym wydaniu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też nie piłem oryginalnego Grodzisza, ale to piwo na pewno się różni od oryginału, do czego przyznają się sami założyciele Pinty. jak dla mnie za duża wodnistość i słaby aromat to dwie największe wady tego piwa.

    OdpowiedzUsuń