poniedziałek, 8 października 2012

Barney Flats Oatmeal Stout/Anderson Valley Brewing Company

Piwomani doczekali się recenzji piwa zza oceanu. Barney Flats Oatmeal Stout z Anderson Valley Brewing Company, Boonville Kalifornia to nasze pierwsze piwo z USA. Browar ten został założony w 1987r. i uzyskał tytuł jednego z Dziesięciu Najlepszych Browarów na Świecie w latach 1997 i 1998. Na terenie browaru znajduje się stajnia dla koni rasy Sire, które ciągną staromodny wóz do miasteczka i z powrotem. Ciekawostką jest dialekt, który wytworzył się w miasteczku Boonville (700 osób), który opiera się na języku angielskim, irlandzkim, hiszpańskim, Pomo (język rdzennych Amerykanów) oraz szkockiej odmianie celtyckiego i jest niezrozumiały dla kogokolwiek spoza tej małej społeczności. Tutaj mamy do czynienia ze stoutem owsianym. Po nalaniu piana formuje się dość średnia, lecz utrzymuje się jakiś czas. Zapach to nuty słodowe, karmelowe, lekko kawowe, mogło być lepiej. Smak to miła goryczka, mocne nuty kawowe, czekolada i wiśnia. Finisz to mocny powrót nuty kawowej. Piwo to jest deserowe, i mi bardzo w smaku przypominało Russian Imperial Stouta co sprawia, że piwo jest godne polecenia do spróbowania.
Ocena:
opakowanie 5/5
cena 0/3
piana 1/2
zapach 3/5
smak 28/35
Ocena ogólna 37/50pkt (no Panowie brawo)

2 komentarze:

  1. również piłem, zauważyłem w nim przyjemnie cytrusową kwaskowość, zupełnie inną niż w stoutach owsianych których próbowałem wcześniej. bardzo na plus punktuje w nim pominięty przez was mouthfeel, bo piwo jest baardzo lekkie, gładkie, finisz wyraźny lecz nie zbyt długi i nieagresywny, i dziwi mnie porównanie do RIP, którego oczywiście znam tylko z opisów bo ani produktu szwedzkiego ani z Kentucky spróbować nie było mi dane (chyba, że to pomyłka i mowa była o russian imperial stoucie, w takim przypadku zupełnie wg mnie abstrakcyjne skojarzenie) gdyby nie cena tego piwa na polskim rynku to byłoby to moje ulubione piwo sesyjne.

    OdpowiedzUsuń
  2. masz rację miałem wpisane Russian Imperial Stout,ale się zamyśliłem i coś zmieniłem. Wiem, że to jest abstrakcyjne skojarzenie ale tak czułem. Nie mówię, że w smaku było takie same, lecz mocno mi ten smak przypominało.

    OdpowiedzUsuń