środa, 29 stycznia 2014

Pracownia Piwa - Smoked Cracow

Pierwsza od dłuższego czasu recenzja piwa na naszym blogu. Pewnego czasu postanowiliśmy sobie, że nie będziemy pisać recenzji, bo
w Internecie jest ich dużo i każdy może znaleźć o danym piwie bardzo wiele, czasami różnych opinii. Dodatkowo każdy zajęty swoimi sprawami nie miał zbytnio czasu na opisywanie wrażeń zapachowo-smakowych. Jednak, pewnego chłodnego wieczoru spotkałem się ze znajomym na piwie w Pubie Z Innej Beczki. Okazją była premiera z beczki piwa Lederer Premium Pils. Podczas naszej rozmowy, znajomy zadał mi pytanie - Dlaczego nie opisujemy piw na blogu? To mu odpowiedziałem jak wyżej. Stwierdził, że on nie czyta innych piwnych blogów i szkoda, że nic u nas się nie pojawia, bo sam jest ciekaw, co sądzimy o danym piwie.

Do napisania tej recenzji jednak przekonało mnie samo piwo, piwo, na które czekałem.
Będzie to moja subiektywna ocena, z którą możecie się nie zgodzić, bądź zgodzić. Według mnie browar Roku 2013 – Pracownia Piwa, wypuściła na rynek piwo w stylu grodziskie Smoked Cracow (Ekstrakt: 7.7% wag., alkohol: 2.4% obj.).


Uwielbiam wędzonki w piwach, więc ze spokojem usiadłem do degustacji.
Po otwarciu i przelaniu do szkła utworzyła się drobna piana, niezbyt wysoka i całkiem nietrwała. Przy tak słabym piwie (chodzi o ekstrakt) nie spodziewałem się niczego lepszego.
W zapachu przyjemnie, delikatnie. Tak jak powinno być. Delikatna wędzonka (w odbiorze nuty dymu z ogniska), pojawia się również lekka słodowość oraz nuty pszeniczne.
W smaku dominują nuty wędzone - dymne, pojawia się również lekka słodowość i jak na 20 IBU przyjemna goryczka. Piwo jest orzeźwiające
i mocno pijalne. Jedyny minus (jak dla mnie) to zbyt niskie nasycenie.

Ocena:

Opakowanie - 4/5

Piana - 2/3

Zapach - 4/5

Smak - 31/37

Ocena ogólna: 41/50

Podsumowując: Piwo rewelacyjne, mam nadzieje, że na stałe zagości
w portfolio piw Pracowni Piwa. Delikatne, orzeźwiające, przyjemnie wędzone, goryczka niezbyt mocna. Czego chcieć więcej? Szkoda, że zakupiłem jedną butelkę (podobno mam odłożone i będzie do mnie wysłane z Warszawy – z czego się cieszę). Będę mocno trzymał kciuki za to piwo na World Beer Cup. Jak macie okazje jeszcze kupić, kupujcie, bo warto. 


[Łukasz]
Jak dla mnie nr 1 na tę chwilę. Tyle smaku i pełni przy tak niskim ekstrakcie, super.


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz