piątek, 23 sierpnia 2013

Moja piwniczka (sierpień 2013)

Przyszedł czas, kiedy recenzje piw zeszły na drugie miejsce, co  nie oznacza, że nie pijam nowych piw i nie opisuje swoich wrażeń na kartce papieru, ale moją pierwszą pasją stało się warzenie piwa. Poświęcam temu dużą ilość wolnego czasu, jak i miejsca w piwniczce. Ale dzisiaj nie o piwie domowym, lecz o piwach, które posiadam w swojej kolekcji i czekają na swoje "lepsze czasy". W głównej mierze są to portery bałtyckie, ale co będę dużo pisał zapraszam do oglądania. Czekam na wasze komentarze i zdjęcia czym Wy możecie pochwalić się w swoich piwniczkach. Jeżeli jeszcze nie leżakujecie jakiegoś piwa (wina, whisky itp) polecam, super sprawa).


1) Russian Imperial Stout - Emelisse (data przydatności III.2014)
2) Cocoa Psycho - BrewDog (data przydatności III.2014)
 3) X-Fumé (Lapsang Souchong) - Baladin (rocznik 2006)
4) Dubbel - Westmalle (data przydatności VII.2014)
5) Samuel Smiths Imperial Stout - Samuel Smith (data przydatności VIII.2014)
6) Grand Imperial Porter Chili - Amber (data przydatności II.2014)
7) Porter 22 - Ciechan (data przydatności I.2014)
8) Grand Imperial Porter - Amber (data przydatności V.2013 i VII.2013)
9) Chateau (1 warka) - Artezan (data przydatności XII.2013)
10) Komes Podwójny Ciemny - Fortuna (data przydatności V.2014 i XII.2014)
11) Komes Porter Bałtycki - Fortuna (data przydatności V.2014 i XI.2014)
12) Komes Potrójny Złoty - Fortuna (data przydatności 1xV.2014 i 2xXI.2014)
13) Chimay Czerwone i Niebieskie - Chimay (data przydatności 2015 i 2016)
14) Porter - Okocim (data przydatności VI.2014)
15) Cornelius Porter - Sulimar (data przydatności II.2013)
16) Porter Witnicki, Black Boss - Witnica (data przydatności V.2013 i VII.2013)
17) Hemel & Aarde - De Molen (data butelkowania V.2012)
18) Gipsy Porter - Kocour (data przydatności II.2013)
19) Porter - Baltica (data przydatności II.2013)
20) Porter - Aliwaryja (data przydatności X.2013)
21) Porter 18 - Ciechan (data przydatności VI.2013)
22) Doubel 24% - Primator (data przydatności XII.2013)
23) Porter Warmiński - Kormoran ( 1xVI.2013 i 3xII.2014)
24) Porter - Żywiec (data przydatności XI.2012, VII.2013 i IV.2014)

8 komentarzy:

  1. jak dla mnie Grand Imperial Porter Chilli to strata czasu, chociaż może jak się ułoży to coś wyjdzie z tej mieszanki. Ja mam głównie portery (Łódzki, Komes, Żywiec), do tego Komes dubbel i tripel i Duvela. Zobaczymy ile to towarzystwo wytrzyma :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. GIP Chilli nie był taki zły, liczę, że w 2 lata się ułoży :)

      Usuń
  2. Gypsy Porter możesz od razu wyrzucić. Dwa dni temu piłem to piwo niecałe dwa miesiące po terminie i zalatywało kwasem. Dało się wypić, ale nie było smaczne. Jeśli Twój egzemplarz miał datę do lutego, to nie ma sensu nawet otwierać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli będzie to pierwsze piwo, które otworzę w pierwszy jesienny wieczór :)

      Usuń
    2. Miałeś rację :) mega mega kwas, wylana cała zawartość

      Usuń
  3. zapomniałem się pochwalić że mam biagego (a raczej czarnego) kruka. Zostawiłem butelkę Dziadka Mroza i teraz mam dylemat kiedy go otworzyć :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekaw jestem co z tego primatora wyjdzie. Normalnie jest obrzydliwy. Westmalle dubbel pewnie dokupie do swojej piwnicy. Pite bez leżakowania własnego jest strasznie alkoholowe, nie to co przed laty. Z tych co się nie powtarzają mam jeszcze porter z Krajana (nie oczekuję zbyt wiele), porter lwowski, a dziś dorzuciłem czeski porter pardubicky, kupiony po terminie połowę taniej. Chciałbym jeszcze dokupić parę porterów okocima tych starych. Od listopada w ramach serii sezonowej okocima będzie dostępne piwo świąteczne, czyli lager z dodatkiem porteru. Pewnie z dwie butelki trafią do piwnicy. To wszycho co mi do głowy przychodzi.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja teraz zakupiłem po 4PLN 5 butelek Okocim Porter Mocno Dojrzałe (22Blg). Co do piwa świątecznego nie polecam go leżakować (16Blg). Dodatek Porteru jest tam pewnie symboliczny. Wleciał też wczoraj De Molen i Rasputin oraz Kriek Boon (2012).

    OdpowiedzUsuń