sobota, 21 września 2013

Żeberka w piwie pszenicznym

Od wielkiego dzwonu mam dostęp do kuchni w domu, a jak mam dostęp to albo warze piwo albo robię obiad. Dziś padło na to drugie, przy okazji nastawiłem dwie warki cydru, także dzień w kuchni uważam za udany :)
A jak już jestem w kuchni i robię obiad, staram się aby było to coś oryginalnego, coś czego u mnie w domu jeszcze nie było.
Nie lubię wykwintnych dań, za to lubię szybkie i proste.
Jako, że dziś na Pomorzu dzień był ciepły oraz w związku z tym, że był to ostatni dzień lata na myśl przyszło mnie połączenie piwa pszenicznego
z jakimś mięsem, padło na żeberka. Piwem jakie użyłem było Paulaner Hefe-Weizen. Ale można użyć innego piwa pszenicznego. Ja w domu miałem tylko Paulanera. Nuty cytrusowe, bananowe, lekka kwaskowość nadadzą żeberkom słodkości. 

Przy żeberkach pojawią się ugotowane ziemniaki, które później obsmażyłem na patelni oraz surówka z buraczków.

Składniki (6 porcji):
2 kg żeberek
250 ml rosołu, bulionu (dla leniwych kostka rosołowa rozpuszczona
w 250 ml ciepłej wody)

400 ml piwa pszenicznego - u mnie Paulaner Hefe-Weizen
250 ml śmietany 12% do zup, sałatek
Cebula
Włoszczyzna
320g koncentrat pomidorowy
Sól, pieprz, rozmaryn, mąka
Olej rzepakowy 

Dla normalnej rodziny (2+1) można użyć połowy składników :)

Żeberka:

Żeberka umyć, usunąć kości (nie będą potrzebne), usunąć nitki i zbędny tłuszcz.
Doprawić solą, pieprzem i rozmarynem. Na rozgrzany olej kładziemy mięso i mocno obsmażamy. 

Podsmażone mięso podlewamy rosołem/bulionem (kostka rosołowa)
i piwem pszenicznym. Dusimy na średnim ogniu przez 30 minut.




Po 30 minutach dodajemy posiekaną cebule, włoszczyznę oraz dodajemy koncentrat pomidorowy. Przykrywamy i dusimy przez kolejne 30 minut.

Gdy mięso już zmięknie dodajemy śmietanę rozmieszaną z mąką w celu zagęszczenia sosu. Sos powstaje z tłuszczu, koncentratu pomidorowego, śmietany i mąki.

Podajemy na płaskim talerzu wraz z ziemniakami i surówką, a do picia piwo pszeniczne. Smacznego!!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz