wtorek, 4 listopada 2014

Craft Beer Channel vs Piwomani, czyli jakie piwa lubi Jamie Oliver.


Tekst leżał na półce od stycznia, ale się doczekał. Udało mi się dotrzeć do mojego idola kulinarnego Jamiego Olivera. Zafascynowany jego kuchnią, serialami jak i filmami umieszczanymi na kanale YT Jamie Oliver's Food Tube , zauważyłem Jonnego Garretta, który współprowadzi kanał na YT Craft Beer Channel. I nie byłem zaskoczony kiedy biuro Jamiego skierowało Jonnego do kontaktu ze mną.
Po kilku mailach, Jonny zgodził się na mały wywiad i odpowiedź na nurtujące mnie pytanie jakie piwo lubi Jamie. Obok warzenia piwa w domu, gotowanie to moja kolejna pasja więc byłem pełen szczęścia kiedy Jonny przesłał mi zdjęcie ze specjalną dedykacją dla Piwomanów i wszystkich czytelników w Polsce. Zdjęcie pochodzi z uroczyści kanału Food Tube, a Panowie były już po paru piwach. Co nie zmienia faktu, że Jamie to profesjonalista i nie odmówił nawet nam. 
Poniżej zapraszam Was do przeczytania mini wywiadu, a z Jonnym umówiliśmy się na spotkanie i małego vloga przy mojej najbliższej wizycie w Londynie (więc trzymajcie kciuki ).

[Piwoman Łukasz]: Kiedy zaczęła się Twoja przygoda z piwem rzemieślniczym?
[Jonny Garrett]: Wypiłem swoje pierwsze piwo, po którym krzyknąłem eureka, gdy miałem 21 lat. Był to Brooklyn Lager w pubie stylizowanym na amerykański w Islington. Nigdy nie próbowałem czegoś tak słodowego, gorzkiego i pysznego. Małe dochodzenie uświadomiło mi, że mali producenci piwa byli prawie wszędzie. Trzeba TYLKO poszukać. Odtąd życie nie jest już takie samo.

[PŁ]: Jaki jest Twój ulubiony styl piwny i konkretne piwo?
[JG]: Ulubiony styl to American Pale Ale. Jestem fanem Sierra Nevada Torpedo i Pale Ale z Kernel Brewery, który jest świetny. Jeżeli trafisz na super warkę, jak dla mnie jest to najlepsze Pale na świecie. Nie jestem za to fanem ekstremalnie chmielonych piw, ponieważ brakuje wtedy balansu. Jeżeli profil słodowy jest odpowiedni, wystarczy jedynie goryczka i aromat, aby piwo było niesamowite.
[PŁ]: Jesteś może piwowarem domowym?
[JG]: Jestem piwowarem domowym! Mamy kilka filmów nagranych na nasz profilu na YT, które ukarzą się niedługo, ale nie jesteśmy ekspertami. Wiemy kiedy piwo jest dobre gdy go próbujemy i chcemy też warzyć, ale nie zawsze wszystko idzie zgodnie z planem. Cały czas doskonalimy nasze umiejętności. Jesteśmy zadowoleni z naszego tradycyjnego angielskiego Bittera i nasza IPA też nie jest zła. Ale jeszcze dużo przed nami, zanim zaczniemy chwalić się naszymi talentami...
 
[PŁ]: Możesz nam coś powiedzieć więcej o scenie kraft w Twoim otoczeniu? Ile jest browarów, pubów, sklepów specjalistycznych
[JG]: Mieszkam w Camden, czyli w centrum Londynu. Ostatnio mamy wysyp browarów. Kiedy zaczynałem pić dobre piwo istniały jedynie tak naprawdę Meantime i Camden Town i mnóstwo browarów serwujących Ale w keskach na obrzeżach. Teraz w samym centrum miasta jest ok 30 browarów, niektóre znich są poprostu fantastyczne (Weird Beard, Howling Hops, Kernel, Beavertown). Bary serwujące piwa rzemieślnicze wyrosły jak grzyby po deszczy (teraz ok 100) wraz z niesamowitym sklepem z piwami Kris Wines. Są w nim rzeczy o których się Tobie nie śniło. Jest to również bardzo przyjazna grupa ludzi, która zawsze sobie pomoże.

[PŁ]: Możesz coś powiedzieć o polskich piwach? Wiesz co teraz dzieje się w piwowarstwie rzemieślniczym w Polsce?
[JG]: Polskie piwo miało dobrą renomę w Anglii, ponieważ było lepsze niż nasze Lagery. Teraz w czasach gdy piwowarstwo rzemieślnicze zaczęło przejmować rynek, wydaje mi się, że ludzie zapomnieli o nich. Wydaję mi się, że macie jakieś super piwa, ale u nas dostępne są tylko piwa koncernowe (Żywiec, Tyskie itp).
 
[PŁ]: A jakie piwa lubi Jamie? Może namówię cię, żeby spróbował piw z Polski?
[JG]: Jamie jest miłośnikiem piwa, i zawsze uważa aby w jego restauracjach były najlepsze piwa prosto z beczki jak i butelkowe. Jego restauracje mają pełną listę piw rzemieślniczych, jak i jego delikatesy. Jest wielkim fanem Chapel Down w Kent, którzy robią świetne piwa jak i wina. Ale piwa które kocha najbardziej to te z browaru Kernel. Za każdym razem kiedy widzi mnie z butelką piwa, podchodzi aby o nim porozmawiać.
 
A więc sami widzicie, że rewolucja trwa i może w przyszłości ulubionym piwem Jamiego będzie jakieś piwo z Polski??

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz