niedziela, 16 grudnia 2012

Konfrontacja #8 - Amber Boy/AleBrowar

Warka nr 2 i 3

[Łukasz]


Update na temat Amber Boya, którego piłem 16.11.2012r. Jest to warka nr 2 i 3, która została zmieniona. Przemiana wyszła zdecydowanie na plus. Piana wysoka, ubita, utrzymująca się. Zapach to mocny chmiel, nuty ziołowe, cytrusowe, żywiczne, lekko słodowe, karmelowe. W smaku dominuje goryczka, nuty trawiaste, karmelowe. Amber Boy jest bardziej chmielowy niż 1 warka. W posmaku miła goryczka, która utrzymuje się. Nuty karmelowe świetnie współgrają z całością. Brawo AleBrowar, to jest to. Czekam już na warkę 4 i 5, która wychodzi na dniach. Butelki już mam zarezerwowane na sylwestra. Więc za konsoletą będę miał super bohatera do pomocy.
Ocena:
opakowanie 4/5
cena 1/3
piana 2/2
zapach 4/5
smak 32/35
Ocena ogólna 43/50pkt (ułłłaaaa cała skrzynka)

AleBrowar www.alebrowar.pl
IBU 30
ABV 5,0% 

zakupiono www.ebrowarium.pl

Warka nr 1
  
[Tomasz]

Czas na kolejną konfrontację z Łukaszem, a w roli głównej wystąpi AleBrowar i jego nowe piwa.
Dzisiaj przed Wami Amber Boy (nie wiem dlaczego ale chce mnie się wpisywać Gold). Piwo w stylu Amber Ale, tylko 5% alkoholu przy 12º ekstraktu, a IBU na poziomie 30. Jak wypadło na tle oceny Łukasza ? O tym poniżej.

Opakowanie – utrzymana stylistyka z poprzednich piw. Trzeba je lubić albo nienawidzić. Ja należę do tej pierwszej grupy. Podoba mnie się superbohater, który lata świetności miał dawno temu, teraz pozostała mu pelerynka i brzuszek. Oczywiście plusem jest podanie całego składu piwa – 4/5
Cena – zakupione w sklepie internetowym
Piwonia. Piwa z duszą za jedyne 6,50 zł z VAT – 2/3
Piana – uzyskałem 1 cm, kremową czapę, która dość szybko opadła zostawiając po sobie pierścień, który pozostał ze mną do końca piwa – 1/2
Zapach – przyjemny, chmielowy, wyczuwalne delikatne nuty owocowo – słodowe, tak trzymać – 4/5
Smak – mimo swojej wodnistości jest mocno pijalne. Na pierwszym planie nuty owocowo - chmielowe, gdzie nie gdzie przepija się słodowość aby na końcu uderzyła nas przyjemna goryczka. Brakuje mnie jakiegoś akcentu, który wyniósł by to piwo na wyżyny ale nie mogę znaleźć – 28/35
Ocena ogólna: 39/50 (no Panowie brawo).
Ocena adekwatna do wszystkich jak na razie piw z AleBrowar. Piwo jest treściwe i pijalne ale bez rewelacji. Jakbym miał do wyboru RJ i AB to wybór byłby prosty. Mimo to polecam, gdyż jest to bardzo poprawny ejl.

[Łukasz]


Oglądając The Avengers na BluRay zastanawiałem się czy Amber Boy pasował by do całej paczki :) Na pewno dogadał by się z Tonym Starkiem (Iron Man). Ze mną też mu dobrze poszło i się polubiliśmy. Amber Boy to American Amber Ale chmielony amerykańskimi odmianami chmielu: Cascade, Columbus, Willamette. Piana prezentuje się obficie i zbyt szybko nie opada. Zapach to nuty cytrusowe, ziołowe, słodkawe. Mocno wyczuwalna charakterystyka amerykańskiego chmielu. Podoba mi się to bardzo. W smaku z początku aromat ziołowy, goryczka, lekkie cytrusy. W miarę picia goryczka utrzymuje się a ja poczułem jak by maślany smak... Posmak ziołowy jest dużym plusem w arsenale mocy Amber Boya. Kolejny raz mogę napisać chmiele amerykańskie rządzą, a trzej Panowie z AleBrowaru wykonują mege mega mega pracę. Podsumowując amerykańska odmiana Amber Ale to bardzo wyraziste połączenie, i nawet nie przeszkadzał mi ten 1% wyczuwalnej wodnistości piwa.
Ocena:
opakowanie 4/5
cena 1/3
piana 2/2
zapach 4/5
smak 31/35
Ocena ogólna 42/50pkt (ułłłaaaa cała skrzynka)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz