wtorek, 30 października 2012

Konfrontacja #9 - Browar Artezan, Wit

[Łukasz]


Konfrontacja z Tomaszem nr 9, tym razem Wit od Artezana, czyli trzech browarników domowych z obiecującego Browaru Rzemieślniczego. Panowie znają smak prawdziwego Witbiera, więc o tą premierę byłem spokojny. Wiedziałem, że dostanę piwo, które będzie mówiło samo za siebie. A więc otwieram, nalewam i próbuję. Piana piękna, nie opada, utrzymuje się. Prezentuje się bardzo dobrze. Zapach intensywny,  świeży, przepełniony pomarańczą. W smaku przyjemnie kwaśne, nuty pomarańczy dość wyraźne. Zostawia w posmaku interesujące odczucie cierpkości z delikatną goryczką. Jak dla mnie rewelacyjny Wit, do którego można wracać często. Jeżeli macie okazje napić się Wita od Artezana nie zmarnujcie jej. Orzeźwienie gwarantowane!!!
Ocena:
opakowanie 3/5
cena 1/3
piana 2/2
zapach 4/5
smak 30/35
Ocena ogólna 40/50 pkt (ułłłaaaa cała skrzynka)
 
[Tomasz]

Udało się. W końcu się udało zdobyć piwo z pierwszego Polskiego Browaru Rzemieślniczego. Oczywiście mowa o Browarze Artezan. Browar został założony w 2012 roku przez 3 pasjonatów piwa
i piwowarstwa, wieloletnich piwowarów domowych i gdyby nie to, że zaczęli lać swoje piwa w butelki pewnie nie byłoby mnie dane ich spróbować. Ekstrakt 12% wag, zawartość alkoholu ok. 4,8% obj.
Dzisiaj mam dla Was nie klasyczne IPA, które wczoraj miało premierę,
a Wita. Mam nadzieje, że będzie mnie smakować.

Opakowanie – jeżyk do mnie przemawia, jest jakiś hipnotyczny. Na wielki plus zasługuje podanie całego składu (woda, słód jęczmienny, pszenica, owies; chmiele: Styrian Goldings, Spalt; drożdże: Wyeast Belgian Witbier). Minus za goły kapsel – 4/5
Cena – zakupione przez Internet w sklepie Piwonia. Piwa z duszą za 7,20 zł z VAT – 1/3
Piana dosyć niska, drobna, biała. Powoli opada, oblepiając szkło, aż do zniknięcia – 1/2
Zapach – dosyć przyjemny, delikatny, cytrusowy. Według mnie dominuję zielona cytryna, która mnie po prostu zniewala – 5/5
Smak – tutaj spodziewałem się mocnych cytrusów, słodkości,
a było w drugą stronę. Orzeźwiające, przyjemne piwo, z dominującą kolendrą, cytrusy słabo wyczuwalne, dosyć cierpkie – 30/35
Ocena ogólna: 41/50 (ułłłaaaa cała skrzynka). Co tu dużo pisać. Piwo jak dla mnie rewelacyjne. Przeczytawszy opis piwa na piwnygaraz.pl spodziewałem się słodkości i dominacji cytrusów, a dostałem cierpką kolendrę, którą lubię. Polecam, bardzo polecam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz