środa, 5 grudnia 2012

Nasz Jubilat vs Marcowe Nieutrwalone/Browar Ciechan

Browar Ciechan przedstawia nam piwo marcowe, na 10 lat swojej działalności. Nasz Jubilat, jak dla mnie mógł być uwarzony w innym stylu, może bardziej spektakularnym. Ale zważając na trwający Oktoberfest, nie dziwie się, że Ciechan raczy nas marcowym. Ja zawsze ochoczo podchodzą do tego stylu piwa, i liczyłem, że Ciechan zrobi dobre piwo. Ale po kolei. Na butelce Jubilata znajduje się znajoma już etykieta. Teraz trzeba będzie dobrze się wczytać w półkę sklepową, aby nie pomylić miodowego, pszenicznego czy Jubilata. Ale może o to chodziło?? Piana uformowała się na dwa palce, lecz szybko opadła. Zapach nie jest interesujący, jest mocno słodowy, zbyt mało intensywny. W smaku pojawia się mała, lekka goryczka, przebita słodowym charakterem piwa. Jest to na pewno piwo marcowe, ale jak dla mnie słabe, niestety. Może się mylę, pewnie entuzjaści piw marcowych odnajdą w nim pełnie smaku. Ja wiem, że do niego na pewno nie wrócę, wrócę natomiast do Kormorana Marcowego...
Ocena:
opakowanie 4/5
cena 2/3
piana 1/2
zapach 2/5
smak 17/35
Ocena ogólna 26/50pkt (zimne smakuje, ale wolę ciepłą herbatkę)  

UPDATE:
O to co Browar Ciechan napisał o tym piwie: "Wszyscy, którym nie udało się spróbować piwa "Nasz Jubilat", już niedługo dowiedzą się co stracili." No przepraszam, nie stracili znowu nic godnego uwagi. Piwa różnią się od siebie poziomem alkoholu, ekstrakt jest ten sam, tylko piwo jest mniej odfermentowane. Jak dla mnie w smaku jest trochę bardziej wyraziste, ale i tak dalej nic mnie nie urzekło. Nie będę się powtarzał, aha i może w zapachu jest punkt wyżej, pojawiła się lekka nuta karmelowa. Dziękujemy Browarowi Ciechan za prezent. Duży plus za to.
Ocena:
opakowanie 4/5
cena 2/3
piana 1/2
zapach 3/5
smak 20/35
Ocena ogólna 30/50pkt ( zimne smakuje, ale wolę ciepłą herbatkę)


Browar Ciechan www.ciechan.com.pl
IBU ???
ABV 6,2%


   

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz