czwartek, 25 października 2012

Pils/Browar Jabłonowo

Kolejny odcinek z serii Browar Jabłonowo przedstawia Manufakturę Piwną pod przewodnictwem Marcina Chmielarza. Był to prezent od Marcina (portery.pl) i Browaru, który został rozesłany do kilku blogerów piwnych. Jest to odpowiedź Marcina jak powinien smakować Pils, w dodatku jeszcze wykorzystany był do jego uwarzenia polski chmiel Sybilla oraz Marynka. Nie wiedziałem czego się spodziewać po tym piwie, ale Marcin zapewniał mnie, że będzie dobrze. Trudno było mu nie wierzyć, gdy ktoś próbował już jak ja np Burego Kocura. A więc nalewam i oczom moim ukazuje się wysoka piana, ubita, która nie opada. Zapach intensywny, słodowy, lekko cytrusowy. W smaku wyczuwalna słodowość, miła wyraźna goryczka, utrzymująca się w posmaku. Powiem szczerze, zaskoczyło mnie to piwo i pozostaje mi pogratulować Marcinowi. Uwarzył naprawdę dobrego polskiego Pilsa, który pokazuje, że nasz rodzimy chmiel ma potenciał. Cena wiem, że oscyluje w granicach 3zł i czekam, aż to piwo pojawi się w sprzedaży w zwykłych sklepach, gdyż można nim zainteresować zwykłego "Pana Henia" pijącego, no właśnie "piwo"??
Ja na pewno gdy będzie dostępne w mojej okolicy, będę je zabierał na grille, imprezy itp.
Ocena:
opakowanie 4/5
cena 3/3
piana 2/2
zapach 4/5
smak 29/35
Ocena ogólna 42/50pkt (ułłłaaaa cała skrzynka)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz