wtorek, 1 stycznia 2013

Konfrontacja #15 Piwo Czekoladowe/Brovarnia Gdańsk


Nowy Rok przywitałem wraz w rodzinnym gronie popijając piwo, nie byle jakie piwo, bo było to piwo z Brovarnii Gdańsk - Double Chocolate Stout, czyli Stout Czekoladowy. Jak je zdobyliśmy już opisał Łukasz,
a ja skupię się nad jego oceną.

Za pierwszym razem jak nalewałem piwo nie uzyskałem praktycznie żadnej piany, ale czekała mnie jeszcze dolewka więc z oceną musiałem trochę poczekać. Po drugim nalaniu uformowała się obłędna piana, drobnopęcherzykowa, wolno opadająca i oblepiająca szkło. Zapach taki jaki powinien być, czyli mocne nuty czekoladowe, średnio kawowe, dosyć przyjemny. Smak – mam pytanie gdzie ta kwasowość? Pierwsze skrzypce gra oczywiście czekolada, dosyć  wytrawna,  występują również nuty kawowe i lekka goryczka, wanilia bardzo delikatna. Na początku występowały również nuty alkoholowe, które po ogrzaniu piwa ustąpiły. Niestety na etykietce nie napisali ile piwo ma alkoholu, na wyczucie można by rzec, że ma 8-9%.

Ocena:
Opakowanie – 4/5
Piana – 3/3
Zapach – 4/5
Smak – 32/37
Ocena ogólna: 43/50 (ułłłaaaa cała skrzynka).
Podsumowując. Pierwsza ocena piwa mówiła o kwasowości, zapowiadało to niezbyt dobrą ocenę z mojej strony, jednak wiedziałem na co stać Michała i z czym będę miał do czynienia. Piwo jest wyśmienite, mocno czekoladowe  i dosyć wytrawne. Piwo mimo swojej wytrawności było pijalne. Bardzo dobra robota. Polecam
 

[Łukasz]

Piwo Czekoladowe receptury Michała Saksa, czyli Double Chocolate Stout, który według Michała jest dalekim kuzynem RIS'a. Gdy tylko zobaczyłem to piwo u Michała na FB, zapragnąłem je mieć. I tutaj z pomocą przyszła bratnia dusza blogów piwnych czyli Browarnik Tomek. Jeszcze raz wielkie dzięki!!! Gdy wychwalałem Michała opisując jego AIPA, jeszcze go wtedy nie znając, pisałem aby dzielił się z nami swoim piwem. W tym roku wypiłem ich już trochę, to jest ostanie. Butla litrowa prezentuje się niesamowicie okazale. Seria limitowana wskazuje, że piwo może być nazwane unikatowym i trudnym do zdobycia. Piana jest obłędna, drobnopęcherzykowa, ubita, kremowa. W zapachu nuty czekoladowe, kawowe, lekkie suszone śliwki. Smak mocno czekoladowy, lekko kwaśny, kawowy. Wytrawna czekolada dominuje w tym piwie, super smaki, lekka wanilia. W posmaku goryczka średnia plus czekolada. Lekka kwasowość zalega na podniebieniu. Lubię czekoladę więc nie pozostaje mi nic innego jak powiedzieć, że Michał po raz kolejny uwarzył coś bardzo dobrego. Piwo to jest bardzo pijalne, w pierwszy dzień świąt spróbowała go większa część mojej rodziny. Odczucia ich były w większości bardzo pozytywne. Dodać trzeba, iż w ogóle nie był wyczuwalny alkohol (według Michała ok 9%). Michał czekam na więcej "tu i tu" plus na Wheat Wine!!!

Ocena:
opakowanie 5/5
piana 3/3
zapach 4/5
smak 32/37
Ocena ogólna 44/50pkt (ułłłaaaa cała skrzynka)

Brovarnia Gdańsk www.brovarnia.pl
IBU ???
ABV ok 9%

1 komentarz: